Lenovo подкрепя първата българска училищна еСпорт лига - #allistrend #allistrend

Lenovo подкрепя първата българска училищна еСпорт лига

School Esports League е първото по рода си иновативно занимание по интереси за България

Електронните спортове са eдна от най-бързоразвиващите се глобални индустрии днес. Това са организирани състезания по видеоигри, които се излъчват на живо и включват коментар и награден фонд. School Esports League (SEL) е първата българска училищна еСпорт лига. Мисията им е да въведат електронните спортове на училищно ниво и да ги направят достъпни за всеки ученик в страната. ЕСпортовете не целят да изместят традиционните такива, но са широко популярни и развиват множество качества и умения у играчите. Учениците успешно пренасят мотивацията от електронните спортове в класната стая и резултатът е повишаване на академичния им успех.

В Lenovo винаги сме поставяли фокуса на работата си върху иновациите. Стремим се да създаваме технологии, които подпомагат и подобряват човешките способности. Целта ни е да произвеждаме устройства, които откриват пред потребителя нови хоризонти и възможности. В лицето на School Esports League ние виждаме обещаващи иноватори и заставаме зад тяхната идея. Технологичната ни компания вярва, че училищната еспорт лига разкрива пред учениците нови възможности за кариерно развитие, имайки предвид все по-бързо развиващия се дигитален свят.

Част от иновациите, които ние създаваме, са насочени именно към гейминг обществото. Гейминг линията Lenovo Legion предлага на любителите на компютърните игри мощни устройства на достъпни цени, каквито са Lenovo Legion Y720 и Y520. Двата 15.6-инчови лаптопа са създадени след разговори с хиляди геймъри, споделили своите виждания и нужди за едно по-добро виртуално преживяване. Lenovo Legion Slim 7i е още един продукт от Legion бранда. Той е признат за най-лекия 15.6-инчов гейминг лаптоп с RTX. Линията Lenovo Legion впечатлява със своята система за изключително охлаждане на компютрите, удивителния реализъм на графиката и клавиатурата, гарантираща отлично контролиран ход.

В Lenovo вярваме, че технологиите са нашето бъдеще и подкрепяме младите хора, избрали да се развиват в тази област. ЕСпортовете са начина, по който подрастващите правят първите си стъпки в дигиталния свят и поставят основите на своите бъдещи постижения. В този смисъл, в School Esports League ние откриваме възможност за положителна промяна на училищната среда и метод за усъвършенстване на дигиталните умения на децата.

Една от двете игри, включени в първия сезон на School Esports League, е League of Legends – игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей). Втората игра за сезона е Counter-Strike: Global Offensive – най-популярната игра в жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.

Проектът се радва на участието на 15 училища от цялата страна, 16 активни отбора в League of Legends първенството и 12 отбора в CS:GO. Турнирът се провежда в продължение на учебната година – началото му е през ноември 2020 г. и ще продължи до юни 2021 г. Форматът на турнира е „лига“ и наподобява традиционните спортове като футбола, където всеки отбор играе срещу всеки по два пъти. Всяка събота (LoL) и неделя (CS:GO) се провежда кръг от шампионатите, където всеки отбор се изправя срещу различен опонент. Два от мачовете – един от 14:00 ч. и един от 16:00 ч. – биват избрани за стриймване и коментари на живо в Twitch канала на SEL. След като бъдат изиграни всички срещи, топ четирите класирани отбора ще играят полуфинали и финал помежду си за определяне на първия училищен еСпорт шампион на България.

Тъй като електронните спортове се практикуват в електронна среда, пандемичната обстановка не създава трудности за играчите. В контекста на изолацията дори се наблюдават някои позитивни аспекти на електронните спортове. Учениците продължават да участват в отборни дейности и да развиват уменията си за работа в екип, комуникация и решване на проблеми. Също както при традиционните спортове, играчите тук се учат да приемат както победите, така и пораженията, показвайки спортсменско поведение и уважение към опонентите си. Заниманието по интереси „Гейминг концепции“ се провежда в дистанционна среда, както всеки друг учебен предмет, а много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности, което в своята същност предполага употребата на компютър и интернет. В тозис мисъл дистанционната форма на обучение по никакъв начин не влияе негативно и на заниманието.

В основата си еСпортовете представляват социална дейност, която насърчава лидерството, работата в екип, аналитичното мислене, дигиталните и кибер умения и още много други ценни качества. Ние в Lenovo подкрепяме идеята за по-добро личностно и професионално развитие на младите таланти и насърчаваме дейността на School Esports League.