Премиери на „Случаят Пипилоти Мист“ и „Машините са кучки“ на Здрава Каменова и Гергана Димитрова - #allistrend #allistrend

Премиери на „Случаят Пипилоти Мист“ и „Машините са кучки“ на Здрава Каменова и Гергана Димитрова

Април събира премиерите на две напълно нови пиеси на Здрава Каменова и Гергана Димитрова: „Машините са кучки“ и „Случаят Пипилоти Мист“.

„Машините са кучки“

Спектакълът „Машините са кучки“ беше планиран за началото на април, но ограничителните противоепидемични мерки наложиха премиерата в Сити Марк Арт Център да бъде отложена за 18 и 28 април от 19:30 ч. 

Пиесата е по идея на Иво Стаменов ОттО и текст на Гергана Димитрова и Здрава Каменова.

Машините превземат и доминират всяко свободно кътче от ежедневието ни. Ако колата се развали в някаква пустош и батерията на телефона е свършила, това може да е рецепта за малък панически пристъп, но и за поредица от забавни перипетии.

Само част от въпросите, които представлението разглежда са: Могат ли машините да ни разбират и какво мислят за нас? Какво точно очакваме от техниката ? Можем ли да създадем съвършена машина, ако самите ние сме несъвършени и колко валидни са днес трите закона на роботиката на Айзък Азимов?

Спектакълът ни среща с Герда, която  тъкмо днес предприема важно пътуване, а  единствените ѝ  спътници са машините, в чиито добри намерения и способност за емпатия човечеството отдавна се съмнява.

Здрава Каменова и Александър Митрев превеждат публиката през няколко динамични, смешни и малко криволичещи часове от живота на Герда, в които основна роля играят един GPS, един телефон и една кола.

„Случаят Пипилоти Мист“

В края на март и началото на април, когато всичко беше затворено, а артистите и зрителите седяха по домовете си, беше първото публично представяне на пиесата „Случаят Пипилоти Мист“, отново написана от творческия тандем Здрава Каменова и Гергана Димитрова. И тъй като нищо в днешната реалност не предполага обичайното протичане на нещата, то Йоана Буковска, Силвана Пишимарова, Мария Панайотова, Петко Каменов и Александър Митрев направиха онлайн пърформанс-четене като минисериал от три части, в което музиката на живо изпълняваше Веселен Веселинов-Еко. Режисьор във виртуалната репетиционна и записващо и излъчващо студио в Zoom беше Гергана Димитрова. Привидно криминалният сюжет проследява разследването на мистериозно изчезналата художничка Пипилоти Мист. Чрез свидетелските показания и разпити, научаваме повече за личността и необикновения ѝ свят. Инспекторката успява да разкрие и нейния последен проект, който води и до решаването на случая. Пиесата всъщност е работа в процес, който може да бъде проследен във Facebook страницата ѝ.

По думите на авторите: „Първоначалното вдъхновение, което стои зад текста са пустите улици и градове в целия свят по време на карантината, които изведнъж започнаха да изглеждат като декори на филм или пиеса. Хората сякаш бяха изчезнали. След това дойде образът на Пипи Дългото чорапче – може би първият женски супергерой в литературата, както и знаков образ за феминизма и анархизма. Запитахме се: Какво щеше да прави Пипи, ако беше пораснала и беше под карантина?

В пиесата са включени биографични факти и референции към работата на една от най-изтъкнатите и емблематични фигури на концептуалното изкуство – Пипилоти Рист, както и на писателката Астрид Линдгрен.

Нейните три част може да бъдат гледани онлайн в Youtube канала на „36 маймуни“.

Още от „36 маймуни“

През април на сцената на Сити Марк Арт Център се играят още две представления, чиито автори са Здрава Каменова и Гергана Димитрова: „Дом за овце и сънища“ (15 април | 19:30 ч.) и „Танго в космоса“ (21 април|19:30 ч.).

На 10 април пък комедията с елементи на антиутопия – „Танго в космоса“ ще гостува в „Там“, Велико Търново.

Билети за всички представления в София могат да бъдат закупени от касата на Сити Марк Арт Център или онлайн на www.cmart.info.

Проектите се реализират  с финансовата подкрепа на Министерство на културата и Национален фонд „Култура“.